Home office- praca w domu

Home office – jak zorganizować pracę w domu?

Quality Investment

Quality Investment

Opublikowano: 23.07.2024

3 min

Praca w trybie home office jest coraz bardziej popularna. W prywatnych przestrzeniach trudniej jest zachować dyscyplinę oraz skupienie. Wówczas okazuje się, że konieczne jest stworzenie gabinetu domowego, w którym można wygodnie wykonywać powierzone nam obowiązki. Dobrze zorganizowane miejsce pracy pozwoli zachować maksymalny komfort i obniżyć poziom stresu.

Czy strefa pracy jest niezbędna?

To zależy przede wszystkim od trybu pracy, natomiast nie da się ukryć, że domowe biuro bardzo się przydaje. Przede wszystkim wydzielone w mieszkaniu osobne pomieszczenie lub strefa pracy w salonie pozwoli Ci lepiej skupić się na wykonywanych zadaniach. Zdecydowanie warto jest wyodrębnić sobie przestrzeń do pracy również po to, aby być bardziej efektywnym w wykonywanych zadaniach.

Gdy po południu opuszczasz domowe biuro, zostawiasz tam również wszystkie sprawy zawodowe. Zadania i listy rzeczy do zrobienia spokojnie poczekają do następnego dnia, a Tobie łatwiej jest się odprężyć. Jeśli więc pracujesz zdalnie i dysponujesz odpowiednią ilością miejsca, warto rozważyć to rozwiązanie podczas projektowania wnętrz domu.

home office

Od czego zacząć?

Miejsce do pracy musi być przede wszystkim funkcjonalne. Podstawą domowego biura będzie tu dobrej jakości biurko. Musi być ono wystarczająco szerokie, aby pomieścić monitor oraz zapewnić również wolną przestrzeń roboczą. Równie ważne jest tu również krzesło. Niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na typowy fotel biurowy czy też designerskie siedzisko, najbardziej istotne jest to, aby było ono wygodne. Przecież podczas pracy nic nie może nas rozpraszać, w szczególności niewygodne krzesło.

Jak zaplanować przestrzeń do pracy

Ważne drobiazgi

Wbrew pozorom, małe rzeczy mogą odmienić naszą przestrzeń biurową. Mowa tutaj o biurowych dodatkach, na przykład organizer na przybory piśmiennicze, karteczki samoprzylepne, czy też tablica korkowa, do której możemy przyczepić istotne notatki. W przestrzeni do pracy przyda się również regał, na którym będziemy mogli uporządkować przeróżne segregatory z dokumentami, czy książki, które przydają się w trakcie pracy. Jeśli każda rzecz w gabinecie w domu będzie miała swoje miejsce, łatwiej znajdziemy potrzebne nam rzeczy i nie będziemy niepotrzebnie tracić czasu na ich poszukiwanie, co pozytywnie wpłynie także na nasze skupienie. Pamiętajmy również aby nie przesadzić – przepych nie jest tu wskazany. Najbardziej produktywni jesteśmy otaczając się porządkiem. Zadbajmy więc o minimalizm i porządek.

pomysł na pokój do pracy

Naturalne światło – podstawa podczas pracy

O ile masz taką możliwość, najlepiej zaaranżować domowe biuro w pobliżu okna. Światło dzienne sprawi, że będziesz w stanie lepiej się skupić, a po za tym podczas pracy twój wzrok odpocznie. Zadbaj również o kwestię sztucznego oświetlenia we wnętrzu. Będzie ono szczególnie przydatne jesienią i zimą, kiedy zazwyczaj aura jest ponura, a słońce szybko się chowa. W przestrzeni domowego biura potrzebujesz przede wszystkim dobrego oświetlenia. Wybieraj żarówki o neutralnej temperaturze barwowej, które są najbardziej zbliżone do światła dziennego. Zwróć też uwagę, żeby nie były zbyt mocne i nie raziły w oczy. Przy świetle lampy musisz czuć się całkowicie komfortowo.

jakie światło do pracy

Jak wydzielić kącik do pracy nie mając osobnego pokoju?

Oczywiste jest to, że najlepszym rozwiązaniem byłoby przeznaczenie całego pokoju na home office. Wiadomo jednak, że nie każdy dysponuje pustym pomieszczeniem, jednak jest na to rozwiązanie. równie dobrze możemy bowiem przygotować kącik do pracy w salonie, a jeśli dobrze go zaaranżujemy, będzie on niemal tak wygodny, jak pokój biurowy. Jeśli potrzebujemy trochę prywatności, aby się skupić, możemy zdecydować się na odgrodzenie tego miejsca. Oprócz parawanów sprawdzi się tutaj także regał, który przy okazji przyda się do przechowywania. Możemy wybrać meble ażurowe lub z zabudowanym tyłem, w zależności od indywidualnych wymagań.

kącik do pracy w  pokoju

Stworzenie własnego, domowego centrum dowodzenia wbrew pozorom nie jest takie trudne. Ważne jest, aby postawić swój komfort na pierwszym miejscu, tak aby w pracy nic nas nie rozpraszało. Czasem jednak w pracy trzeba się zdystansować i chociaż na chwile pomyśleć o czymś innym. Dlatego ważne jest, aby wnętrze, w którym pracujesz, miało osobisty charakter, aby w chwilach stresu rozejrzeć się i oderwać choć na chwilę od obowiązków.

 

Zadaj
nam pytanie!

Projekty i wykończenia pod klucz Kraków

Zawsze możesz też zadzwonić:

+48 530 723 966

Współpraca:

+48 516 804 833

Siedziba główna:

Poniedziałek – Piątek: 08:00 – 18:00
Ul. Marcika 4, Kraków

Oddział Katowice:

Ul. Żelazna 2, Katowice

    Administratorem Państwa danych osobowych jest Quality Investment Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, ul. Raciborska 2/23, Kraków.

    Przetwarzamy Państwa dane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na pytanie zawarte w formularzu kontaktowym. Podstawa przetwarzania danych to realizacja prawnie uzasadnionych interesów administratora w postaci komunikacji z użytkownikami strony. Państwa dane będą przetwarzane nie dłużej, niż jest to konieczne do udzielenia odpowiedzi, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.

    Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby odpowiedzieć na zadane pytanie. Mają Państwo prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawa do: wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Ta witryna jest chroniona przez reCAPTCHA, Polityka Prywatności oraz Regulamin Google są stosowane.

    Scroll Arrow